مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 04:402023-01-15پزشكي

تغییرات گسترده کرونا از ابتدا تاکنون / پای کدام «جهش ها» به ایران رسید؟ 


19 انستیتو پاستور ایران ضمن ارائه توضیحاتی درباره آخرین جهش های کرونا، گفت: میزان بالای تغییرات در ژنوم ویروس و آنتی ژن های آن، - رییس آزمایشگاه مرجع کشوری کووید-19 انستیتو پاستور ایران ضمن ارائه توضیحاتی درباره آخرین جهش های کرونا، گفت: میزان بالای تغییرات در ژنوم ویروس و آنتی ژن های آن، بروزرسانی واکسن های کرونا بر اساس واریانت های جدید را اجتناب ناپذیر کرده است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علی ملکی با اشاره تاریخچه بروز کرونا در کشورها، گفت: از آخرین روزهای سال 2019 به بعد، در ابتدا کشور چین و به تدریج تمامی کشورهای جهان، با همه گیری وسیع یک ویروس تنفسی به نام سارس کرونا2 (SARS-CoV-2) روبرو شدند که بیماری حاصله از عفونت سارس کرونا 2 در بدن انسان را کووید-19 (COVID-19) نامگذاری کردند.

از همان ابتدا سازمان بهداشت جهانی بر مسری بودن بیماری و نیاز مبرم به اتخاذ تصمیمات کنترل کننده توسط کشورها اصرار می کرد.

توانایی بالای سارس کرونا 2 در تکثیر درون بدن انسان، فرار از سیستم ایمنی، نبود دارو و واکسن اختصاصی در ابتدای همه گیری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم منجر به تشدید همه گیری کووید19 و افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری در همه کشورها شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییرات گسترده کرونا از ابتدا تاکنون / پای کدام «جهش ها» به ایران رسید؟ 

تغییرات گسترده کرونا از ابتدا تاکنون / پای کدام «جهش ها» به ایران رسید؟