مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 08:202023-01-15پزشكي

هر 6 ماه یکبار باید واکسن کرونا تزریق کرد


یک متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه برای پیش بینی در خصوص رفتار زیرسویه های جدید امیکرون در کشور زود است، گفت: فعلا آنطور که باید با این زیرسویه ها دست و پنجه نرم نکرده ایم و باید منتظر روزها و هفته های آینده بمانیم.

- دکتر محمدحسین زمانیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اوج گیری موج هشتم کرونا در بهمن ماه گفت: داده ها و شواهد و پیش بینی های صورت گرفته نشان می دهد که در بهمن ماه احتمالا موج هشتم کرونا به اوج خود می رسد و همه باید بیش از هر زمان دیگر رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند.

وی افزود: دراین موج زیرسویه های امیکرون غالب هستند، اما شواهد نشان می دهد که این موج از شدت کمتری در بیماری زایی برخوردار است.

زمانیان با اشاره به بالابودن فوتی های زیرسویه های امیکرون در کشورهای اروپایی و آفریقایی و برخی کشورهای آسیایی مانند ژاپن و کره جنوبی گفت: خوشبختانه در ایران این زیرسویه ها فعلا کم قدرت ظاهر شده و به دلیل ایمنی خوب حاصل از واکسیناسیون شدت چندانی در بیماری مشاهده نکرده ایم.

وی یادآور شد: البته هنوز اظهارنظر در این زمینه زود است و ما هنوز آنچنان که باید با این زیرسویه های جدید دست و پنجه نرم نکرده ایم و باید منتظر روزها و هفته گ های آینده باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر 6 ماه یکبار باید واکسن کرونا تزریق کرد

هر 6 ماه یکبار باید واکسن کرونا تزریق کرد