مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 08:302023-01-15اقتصادي

طرح 28 مخزن نفتی از اعتبارات میلیاردی برای هیچ وپوچ تا تعطیلی و اخراج کارگران


طرح 28 مخزن نفتی به عنوان بزرگترین طرح مناطق نفت خیز جنوب در حالی که می توانست به افزایش تولید نفت منجر شود و به بحران های کارگری در استان پایان دهد با 80 درصد عقب ماندگی از اجرا عملا تعطیل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فار س از اهواز، در سال 96 بود که  وزارت نفت تصمیم گرفت حفاری چاه های مناطق نفت خیز جنوب را در قالب EPD/EPC و در طرحی به نام 28 مخزن پیگیری کند و این طرح با هدف جذب سرمایه توسط پیمانکاران طرح، افزایش تولید و ایجاد اشتغال وارد فرهنگ واژگان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب شد.

طرحی که قرار بود در کوتاه مدت به افزایش تولید و اشتغال هزاران نفر در منطقه منجر شده و به بحران های کارگری و تبعات اجتماعی ناشی از آن پایان دهد.

بر همین اساس، در سال 97 ستاد اقتصاد مقاومتی کشور نیز طرح اجرایی میدان های نفتی منصوری و رامشیر را که  بزرگترین میدان های طرح 28 مخزن نفتی هستند را با هدف ایجاد اشتغال پایدار و توسعه مخازن نفتی همچنین افزایش تولید نفت برای شرایط پس از تحریم مصوب و عملیاتی کرد.

اما در سال 98 با وجود اینکه در هر کدام  از دو میدان منصوری و رامشیر  بالغ بر 800 میلیارد تومان هزینه شد فعالیت آن ها به یکباره متوقف و مدیر عامل مجموعه علت توقف را کمبود منابع مالی به دلیل عدم پرداخت از سوی کارفرما (شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب) عنوان کرد و افزود: ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح 28 مخزن نفتی از اعتبارات میلیاردی برای هیچ وپوچ تا تعطیلی و اخراج کارگران

طرح 28 مخزن نفتی از اعتبارات میلیاردی برای هیچ وپوچ تا تعطیلی و اخراج کارگران