مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 08:502023-01-15سياسي

نگاهی به تغییرات برگزاری سرنوشت سازترین آزمون سال


بعد از گذشت بیش از نیم قرن از برگزاری کنکور و پس از کش و قوس های فراوان در خصوص حذف این آزمون و یا تغییرات نحوه برگزاری آن، امسال عملا تغییرات برگزاری این آزمون سرنوشت ساز اجرایی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها که در ادبیات رسمی آموزشی با نام کنکور شناخته می شود، 53 دوره، عمر دارد.

نخستین داوطلبان کنکور در سال 1348 نشستن بر صندلی های این آزمون سرنوشت ساز را تجربه کردند و از آن روزگار تا به امروز، این آزمون در ادبیات رسمی آموزشی ایران به تنها ملاک و معیار ارزیابی برای ورود دانش آموزان به دانشگاه ها تبدیل شده است.

این روزها که عمر کنکور به 53 سال می رسد همچون ققنوس از میان خاکستر برخاسته و با سیمای جدید به مصاف داوطلبان می رود.

تغییرات کنکور چگونه کلید خورد؟ کوچکتر شدن غول کنکور به طور رسمی از تیر ماه سال گذشته کلید خورد، همان زمانی که دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تغییرات کنکور 1402، پنج مصوبه این شورا را تشریح کرد و عنوان نمود که مصوبه اول مبنی بر این بود که در آزمون سراسری سهم آموزش و پرورش به لحاظ سابقه تحصیلی 60 درصد و سهم کنکور سراسری 40 درصد خواهد بود.

مصوبه دوم این بود که کنکور سراسری مختص دروس تخصصی باشد و دروس عمومی به بخش سوابق تحصیلی منتقل می شود و سوابق تحصیلی مبنای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به تغییرات برگزاری سرنوشت سازترین آزمون سال

نگاهی به تغییرات برگزاری سرنوشت سازترین آزمون سال