مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 08:512023-01-15اقتصادي

طرح 28 مخزن نفتی از اعتبارات میلیاردی برای هیچ وپوچ تا تعطیلی و اخراج کارگران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فار س از اهواز، در سال 96 بود که  وزارت نفت تصمیم گرفت حفاری چاه های مناطق نفت خیز جنوب را در قالب EPD/EPC و در طرحی به نام 28 مخزن پیگیری کند و این طرح با هدف جذب سرمایه توسط پیمانکاران طرح، افزایش تولید و ایجاد اشتغال وارد فرهنگ واژگان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب شد.

طرحی که قرار بود در کوتاه مدت به افزایش تولید و اشتغال هزاران نفر در منطقه منجر شده و به بحران های کارگری و تبعات اجتماعی ناشی از آن پایان دهد.

بر همین اساس، در سال 97 ستاد اقتصاد مقاومتی کشور نیز طرح اجرایی میدان های نفتی منصوری و رامشیر را که  بزرگترین میدان های طرح 28 مخزن نفتی هستند را با هدف ایجاد اشتغال پایدار و توسعه مخازن نفتی همچنین افزایش تولید نفت برای شرایط پس از تحریم مصوب و عملیاتی کرد.

اما در سال 98 با وجود اینکه در هر کدام  از دو میدان منصوری و رامشیر  بالغ بر 800 میلیارد تومان هزینه شد فعالیت آن ها به یکباره متوقف و مدیر عامل مجموعه علت توقف را کمبود منابع مالی به دلیل عدم پرداخت از سوی کارفرما (شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب) عنوان کرد و افزود: به این منظور  اقدام به مذاکره با کارفرما جهت تغییر نوع قرارداد کرده است.

در دوره جدید هم طرح توسعه 28 مخزن شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اولویت بخشی دولت سیزدهم به طرح های نگهداشت و افزایش تولید قر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح 28 مخزن نفتی از اعتبارات میلیاردی برای هیچ وپوچ تا تعطیلی و اخراج کارگران

طرح 28 مخزن نفتی از اعتبارات میلیاردی برای هیچ وپوچ تا تعطیلی و اخراج کارگران