مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 09:352023-01-15اقتصادي

امکان استفاده از آب شور در کشاورزی با روش دانش محور میسر شد/کاهش هزینه تصفیه آب


محققان یکی از شرکت های فناور روشی را برای کاهش اثرات شوری آب ارائه کردند که به گفته آنها استفاده از آنها در حوزه کشاورزی موجب افزایش بهره وری، - محققان یکی از شرکت های فناور روشی را برای کاهش اثرات شوری آب ارائه کردند که به گفته آنها استفاده از آنها در حوزه کشاورزی موجب افزایش بهره وری، در حوزه شیلات موجب کاهش رشد عوامل بیماری زا و افزایش گوشت دهی ماهیان و در تصفیه خانه ها موجب کاهش هزینه های تصفیه پساب خواهد شد.

جواد زین الدینی، مدیر عامل این شرکت فناور در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه 22 سال است که در زمینه کارهای نو فعال شده ایم، گفت: یکی از دستاوردهای این شرکت، اصلاح مغناطیسی آب است.

ما با استفاده از این روش می توانیم با آبیاری مغناطیسی، در حوزه هایی چون صنعت، دام و طیور، کشاورزی و شیلات و آبزی پروری گام های مؤثری برداریم.

وی در خصوص آب مغناطیسی توضیح داد: آبی که برای کشاورزی استفاده می شود، فرکانس خاصی به آن می دهیم که باعث افزایش حلالیت شده و نفوذپذیری آب افزایش می یابد.

مدیر عامل این شرکت با بیان اینکه هر چقدر سختی آب بالاتری داشته باشیم، نمک در پیرامون ریشه رسوب بیشتری دارد، یادآور شد: در حال حاضر کل کشور در خطر کم آبی و شوری آب قرار دارد و این کمبود آب موجب شده که به سمت برداشت آب های زیر زمینی حرکت کنیم و این امر م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان استفاده از آب شور در کشاورزی با روش دانش محور میسر شد/کاهش هزینه تصفیه آب

امکان استفاده از آب شور در کشاورزی با روش دانش محور میسر شد/کاهش هزینه تصفیه آب