مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 11:102023-01-15فرهنگي

نمایشگاه تصویرگری بهزاد غریب پور آغاز شد


موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمایشگاهی از آثار منتخب تصویرگری زنده یاد بهزاد غریب پور برگزار کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برای بزرگداشت زنده یاد بهزاد غریب پور و مرور خاطرات حضور او در کانون اقدام به برگزاری نمایشگاهی از منتخب آثار تصویرگری کتاب و پوسترهای او کرده است.

این نمایشگاه شامل 50 قطعه تصویرگری کتاب هایی چون پلنگ سیاه، راز آبگیر، پرنده طلایی، کچل کفترباز و استاد خیمه شب بازی می آموزد و طرح روی جلد کتاب های یک وجب از آسمان، نخل و باران، شیشه آواز، مرغ عشق، راهزن ها و… و همچنین 20 پوستر فیلم و تئاتر که حاصل تلاش و حضور ارزشمند این هنرمند گرامی در کانون است.

غریب پور متولد سال 1336 در سنندج بود و در سال 1358 فعالیت خود را در کانون به عنوان مربی نقاشی پاره وقت مرکز شماره 1 کانون تهران آغاز کرد و پس از آن در آذر سال 1360 به فعالیت های هنری اش به عنوان نقاش و گرافیست در بخش انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد.

همکاری وی با بخش گرافیک کانون او را به عنوان یکی از هنرمندان شاخص کانون به جامعه هنری معرفی کرد و از او طی این سال ها آثار ارزشمندی در حوزه کتاب کودک و نوجوان و طراحی پوستر برجای مانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایشگاه تصویرگری بهزاد غریب پور آغاز شد

نمایشگاه تصویرگری بهزاد غریب پور آغاز شد