مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 11:452023-01-15بين الملل

مقام سابق آمریکایی: چین تمایلی نسبت به توقف تحریکات کره شمالی ندارد


دیپلمات و مذاکره کننده سابق هسته ای آمریکا گفت، آزمایش هسته ای کره شمالی ممکن است اجتناب ناپذیر باشد و علی رغم اینکه چین نفوذ محسوسی در پیونگ یانگ دارد، - دیپلمات و مذاکره کننده سابق هسته ای آمریکا گفت، آزمایش هسته ای کره شمالی ممکن است "اجتناب ناپذیر" باشد و علی رغم اینکه چین "نفوذ محسوسی" در پیونگ یانگ دارد، شاید تمایلی به جلوگیری از چنین آزمایشی نداشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ویکتور چا دیپلمات و مذاکره کننده سابق هسته ای آمریکا که در حال حاضر مشاور ارشد و رییس بخش کره در اندیشکده مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی (CSIS) است، اخیرا در مصاحبه ای با خبرگزاری یونهاپ عنوان داشت: از طرفی حتی اگر چین بخواهد مانع کره شمالی از انجام آزمایش هسته ای شود، شاید ابزاری را جهت انجام این کار نداشته باشد.

وی در ادامه گفت: فکر می کنم انجام هفتمین آزمایش هسته ای کره شمالی اجتناب ناپذیر است زیرا خود این کشور نیز در سخنرانی سال نو میلادی به این قضیه اشاره کرد.

ویکتور چا تصریح کرد: کره شمالی کشور بسیار مبهمی است اما آن ها ظاهرا درخصوص قصد و نیتشان نسبت به تسلیحات هسته ای بسیار شفاف هستند زیرا مقامات این کشور بارها در سخنرانی های سال نو میلادی به این موضوع اشاره کرده اند و طبق سخنرانی امسال، آن ها اساسا هر کاری را در این زمینه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام سابق آمریکایی: چین تمایلی نسبت به توقف تحریکات کره شمالی ندارد

مقام سابق آمریکایی: چین تمایلی نسبت به توقف تحریکات کره شمالی ندارد