مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 11:552023-01-15اقتصادي

شرط صندوق بین المللی پول برای پرداخت وام به مصر/ قاهره نان و سوخت را گران می کند


دولت مصر مطابق با تعهدات خود به صندوق بین المللی پول برای اخذ وام، افکار عمومی را برای افزایش قیمت نان، سوخت و برق آماده کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از العربی الجدید، مصطفی مدبولی نخست وزیر مصر دیروز شنبه در حاشیه سفر خود به استان سینای شمالی با همراهی تعدادی از وزرا، اظهاراتی جنجالی را با هدف آمادگی برای تصویب افزایش های جدید قیمت های نان، سوخت و برق بیان داشت.

این افزایش قیمت ها در چارچوب توافق دولت مصر با صندوق بین المللی پول برای تکمیل برنامه اصلاحات اقتصادی خود، به منظور دریافت وام جدید سه میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول است.

مدبولی با بیان اینکه شهروندان کشورش در سایه شرایط اقتصادی دشواری که در جهان وجود دارد همچنان از حمایت دولت برخوردارند، گفت: یک قرص نان با کارت های جیره بندی هنوز به قیمت پنج قرش(100 قرش +1 پوند مصر) فروخته می شود درحالی که هزینه آن قبل از وقوع جنگ روسیه و اوکراین برای دولت 65 قرش بوده و پس از جنگ هم به 80 قرش رسیده و با آزادسازی نرخ ارز در مقطع اخیر هم به 90 قرش رسیده است.

مدبولی مدعی شد که دولت او یارانه هایی بیش از آنچه دولت های بسیاری از کشورهای توسعه یافته متحمل می شوند، ارائه می کند و توضیح داد که مصر سالانه حدود 100 میلیارد قرص نان یارانه ای تولید می کند که به میزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرط صندوق بین المللی پول برای پرداخت وام به مصر/ قاهره نان و سوخت را گران می کند

شرط صندوق بین المللی پول برای پرداخت وام به مصر/ قاهره نان و سوخت را گران می کند