مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 12:202023-01-15سياسي

جاسوس هایی که به دام افتادند+ جزییات


با پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت سرویس های جاسوسی بیگانه در ایران با رویکردها و اهداف نوینی پیگیری شد و پس از پایان جنگ و پیشرفت های جمهوری اسلامی در حوزه هایی ازجمله هسته ای، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، با پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت سرویس های جاسوسی بیگانه در ایران با رویکردها و اهداف نوینی پیگیری شد و پس از پایان جنگ تحمیلی و پیشرفت های جمهوری اسلامی در حوزه هایی ازجمله هسته ای، موشکی و فضایی، جاسوسی ها ابعاد تازه تری به خود گرفت.

دراین میان به کارگیری و جذب چهره های ایرانی ، یکی از مهم ترین رویکردهای سرویس های امنیتی بیگانه در جمع آوری اطلاعات حساس در ایران بوده است.

جیسون رضاییان جیسون رضاییان که در پوشش خبرنگار ایرانی-آمریکایی فعالیت می کرد، در مقطعی مدیر دفتر روزنامه واشنگتن پست در تهران بود که در مردادماه1393 به اتهام جاسوسی دستگیر شد.

رضاییان که خرداد1394 به جاسوسی و فعالیت تبلیغی علیه نظام محکوم شده بود، پس از 18ماه حبس، در دی ماه1394 به همراه 3آمریکایی دیگر در چارچوب مبادله زندانیان، پس از توافق برجام آزاد شد.

گفته می شود رضاییان توانسته بود با نفوذ در برخی نهاد ها اطلاعات مهمی از برنامه هسته ای ایران و روش های دور زدن تحریم ها به دست آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جاسوس هایی که به دام افتادند+ جزییات

جاسوس هایی که به دام افتادند+ جزییات