مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 13:102023-01-15سياسي

برخورد جدی با سهل انگاری در حفظ جان و سلامت کارگران


معاون وزیر کار با تاکید بر به روزرسانی و ارتقاء دستورالعمل های بخش روابط کار و توجه ویژه به آموزش های تخصصی، گفت: اگر در حفظ جان و سلامت کارگران سهل انگاری شود، - باید مورد برخورد جدی قرار گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حال حاضر صیانت از کارگران و حفظ اشتغال موجود از جمله وظایف و اولویت های وزارت کار به شمار می رود.

در قانون کار برای صیانت نیروی انسانی و منابع مادی کشور رعایت دستورالعمل هایی که از طریق شورای عالی حفاظت فنی و وزارت بهداشت، تدوین می شود برای کلیه کارگاه ها، کارفرمایان، کارگران و کارآموزان الزامی است.

به موجب ماده 95 قانون کار مسئولیت اجرای مقررات و ضوابط فنی و بهداشت کار بر عهده کارفرما یا مسئولین واحدها است و هر گاه بر اثر عدم رعایت مقررات مذکور از سوی کارفرما یا مسئولین واحد حادثه ای رخ دهد، شخص کارفرما یا مسئول مذکور از نظر کیفری و حقوقی و مجازاتهای مندرج در این قانون مسئول است.

در همین راستا علی حسین رعیتی فرد - معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی - ضمن تاکید بر صیانت از نیروی کار و کارگران معتقد است: در بخش بازرسی کار و مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار باید از منابع مادی و نیروی کار پر تلاش کشور به درستی صیانت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورد جدی با سهل انگاری در حفظ جان و سلامت کارگران

برخورد جدی با سهل انگاری در حفظ جان و سلامت کارگران