مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 13:252023-01-15سياسي

استاد دوانی هرگز اجازه نداد در بیان تاریخ انقلاب اسلامی تحریفی رخ دهد


به اعتقاد فرزند مرحوم استاد دوانی، وی در آثار خود صداقت در روایات داشته و هرگز اجازه نداده است که تحریفی در روایت انقلاب اسلامی رخ دهد.

- به اعتقاد فرزند مرحوم استاد دوانی، وی در آثار خود صداقت در روایات داشته و هرگز اجازه نداده است که تحریفی در روایت انقلاب اسلامی رخ دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدحسن رجوی دوانی فرزند استاد علی دوانی در نشست تخصصی مورخ فرزانه؛ بزرگداشت شانزدهمین سالگشت ارتحال استاد علی دوانی که در محل مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد، با اشاره به سیر تاریخ نگاری در جهان اسلام، گفت: در تاریخ جهان اسلام، وقایع نگاری به شدت تحت تاثیر علم حدیث قرار داشت و از این نظر بسیاری از مورخان در قرون گذشته، در شیوه تاریخ نگاری، محدث بودند.

وی ادامه داد: در این شیوه تاریخ نگاری مورخان قبل از آنکه استباط عقلی از رویدادهای تاریخی را مد نظر داشته باشند، بر نقل اخبار بر اساس نقل کنندگان موثق تکیه داشتند.

دوانی یادآور شد: از این رو به دلیل علاقه مسلمانان به تاریخ نگاری نقلی و تداوم این شیوه، به درک جدیدی در این زمینه منجر نشد و ابن خلدون به عنوان بانی تاریخ نگاری اسلامی، بر این نظریه تاکید داشت که باید به امور منقول پرداخت و به تبیین تاریخی رویدادها پرداخته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاد دوانی هرگز اجازه نداد در بیان تاریخ انقلاب اسلامی تحریفی رخ دهد

استاد دوانی هرگز اجازه نداد در بیان تاریخ انقلاب اسلامی تحریفی رخ دهد