مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 14:502023-01-15اجتماعي

کسب رتبه 16 دانشگاه های فنی حرفه ای اردبیل در کنکور


مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: دانشگاه های فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی رتبه 16 را در کنکور 1401 کسب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کلام الله صفری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی رتبه 16 را در بین 31 استان کشور در کنکور 1401 کسب کرد.

وی از ارتقای 9 رتبه ای جایگاه استان اردبیل در کنکور کاردانی خبر داد و گفت: در این آزمون 1 هزار و 293 نفر از هنرجویان هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش استان اردبیل شرکت کرده بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: با اعلام سازمان سنجش کشور 1 هزار و 128 نفر از هنرجویان موفق به پذیرش در دانشگاه های فنی و حرفه ای و سایر مؤسسات آموزش عالی شده اند که حدود 87/24 درصد از هنرجویان را شامل می شود.

صفری با بیان اینکه در استان اردبیل فقط سه مرکز دانشگاه فنی و حرفه ای وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه امتیاز بومی در پذیرش اکثر دانشگاه های کشور مؤثر است، بنابراین شانس قبولی و موفقیت هنرجویان استان اردبیل با توجه به ظرفیت موجود استان نسبت به سایر استان ها کمتر است.

وی افزود: پذیرش در دانشگاه های فنی و حرفه ای به دو صورت با آزمون و بدون آزمون است که رشته های با آزمون شامل 5 رشته الکتروتکنیک، مکانیک خودرو، شبکه و نرم افزار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسب رتبه 16 دانشگاه های فنی حرفه ای اردبیل در کنکور

کسب رتبه 16 دانشگاه های فنی حرفه ای اردبیل در کنکور