مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 16:102023-01-15بين الملل

انگلیس آپاچی های 40 ساله به اوکراین می دهد


رسانه های روسی می گویند بالگردهای آپاچی که دولت انگلیس قرار است در اختیار ارتش اوکراین قرار دهد، بیش از 40 سال از تولید و کارکرد آنها می گذرد.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، بالگردهای آپاچی ای اچ -64 که انگلیس قرار است به ارتش اوکراین تحویل دهد، بیش از 40 سال از تولید آنها می گذرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آن گونه که وب سایت کارخانه نظامی آمریکا نوشته این بالگردها در سال 1975 نخستین پرواز خود را انجام دادند؛ یعنی از سال 1986 به صورت رسمی عملیاتی شده اند.

ساعاتی پیش خبرگزاری تاس اعلام کرد یک نشریه انگلیسی به نقل از منابع وزارت دفاع این کشور مدعی شد که لندن به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی به اوکراین، چهار فروند بالگرد تهاجمی آپاچی برای کی یف ارسال می کند.

به نوشته این نشریه انگلیسی، تحویل این بالگردها به اوکراین در ادامه ارسال تانک های چلنجر 2 از لندن به کی یف، صورت خواهد گرفت.

همچنین این نشریه به نقل از منابع وزارت دفاع انگلیس نوشت که لندن امیدوار است که سایر اعضای ناتو هم این روند را در پیش بگیرند.

بر اساس گزارش این نشریه انگلیسی، بالگردهای آپاچی به موشک های ضدتانک هِلفایر مجهز بوده و در میدان نبرد اهمیت تاکتیکی چشمگیری داشته و نقش قابل توجهی ایفا می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگلیس آپاچی های 40 ساله به اوکراین می دهد

انگلیس آپاچی های 40 ساله به اوکراین می دهد