مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 17:302023-01-15سياسي

نشست مسئولیت اجتماعی در سیره عملی حضرت امام خمینی برگزار شد


صبح امروز در سومین روز هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» خمین، نشست تخصصی مسئولیت اجتماعی در سیره عملی امام خمینی با حضور سه تن از کارشناسان در سالن آمفی تئاتر بیت حضرت امام برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ احمد مشکینی صاحب نظر در اندیشه سیاسی امام خمینی به عنوان اولین سخنران با اشاره به سرمایه اجتماعی و مشارکت اجتماعی ، مسئولیت اجتماعی و پیوست اجتماعی گفت: دین مقوله ای اجتماعی است آنجا که در دین مبحث تحصیل معرفت خدا مطرح می شود دین فردی می شود و آنجا که مقاصد جمعی دنبال می شود دین اجتماعی می شود.

او افزود: حرکت امام در آغاز نهضت امام بر خلاف برخی چهره های تاریخی که برای مردم تعیین تکلیف می کند اما برای خود تکلیف تعیین کردند و تکلیف نجات مردم را برای خود در نظر گرفتند به همین دلیل حرکت امام در آغاز درباره تحقق اسلام نیست در ابتدا مبحث اجتماعی و هویتی را مطرح می کنند یعنی کاپیتولاسیون را مطرح می کنند و خیلی روشن می گویند مردم ما نباید نوکر بیگانه شوند.

او ادامه داد: از مرحوم عسگراولادی شنیدم که در ابتدای نهضت وقتی مبارزان به امام پیشنهاد می دهند که از مردم بخواهند که پول هایشان را از بانک ها بیرون بکشند امام یک شرط تعیین کرده و می گویند: اگر برای مردم ضرر ایجاد کند حق ندارید این کار را انجام دهید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست مسئولیت اجتماعی در سیره عملی حضرت امام خمینی برگزار شد

نشست مسئولیت اجتماعی در سیره عملی حضرت امام خمینی برگزار شد