مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 18:402023-01-15اقتصادي

واکنش سازمان ملل به یک بیانیه بانک مرکزی افغانستان


سازمان ملل از بانک مرکزی دولت تحت کنترل طالبان در افغانستان به دلیل طرح اظهارات گمراه کننده و غیرمفید در مورد کمک های نقدی مربوط به امور بشردوستانه این کشور انتقاد کرد.

- سازمان ملل از بانک مرکزی دولت تحت کنترل طالبان در افغانستان به دلیل طرح اظهارات "گمراه کننده و غیرمفید" در مورد کمک های نقدی مربوط به امور بشردوستانه این کشور انتقاد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این انتقاد در بحبوحه تنش فزاینده بین سازمان ملل و حاکمان افغانستان بر سر اعمال ممنوعیت بر تحصیل و اشتغال زنان رخ می دهد.

سازمان ملل از این پولها عمدتا برای ارائه کمکهای بشردوستانه حیاتی به میلیون ها افغان استفاده می کند و به دلیل مختل شدن بانکداری افغانستان از زمان به قدرت رسیدن طالبان در اوت 2021، به صورت نقدی آنها را به داخل افغانستان منتقل می کند.

کمک های خارجی به افغانستان پس از تصرف این کشور از سوی طالبان متوقف شد.

دولت های جهان با توجه به سوابق حکومت طالبان در افغانستان در اواخر دهه 1990 و امتناع آنها از اجازه به آموزش دختران وکار زنان، تحریمهای را علیه حکومت فعلی آنها اعمال و نقل وانتقالات بانکی با آنها را متوقف کردند و میلیاردها دلار دیگر از ذخایر ارزی افغانستان را مسدود کرده و عدم تمایل به همکاری با طالبان را نشان دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش سازمان ملل به یک بیانیه بانک مرکزی افغانستان

واکنش سازمان ملل به یک بیانیه بانک مرکزی افغانستان