موضوعات داغ: - انتخابات رياست جمهوري - انتخابات رياست - رياست جمهوري - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - حقوق بازنشستگان - ايرانيان مقيم خارج - محمدباقر قاليباف - باشگاه پرسپوليس - ليگ برتر فوتبال ايران - كاپوكانونيره - تالار چهارسو تئاتر شهر - هفته نشنال جئوگرافيك - معاون وزير آموزش و پرورش - شيهد - سپاهان رسانه - قهرماني مس رفسنجان - فدراسيون سرآمدان علمي - سوپركاپ اروپا - سريال دهه فجر - احمد اميرآبادي فراهاني - علوم تربيتي - جشنواره فيلم روتردام

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 20:252023-01-15اقتصادي

صرف سالانه 120 میلیارد تومان اعتبار برای امور عشایر در مازندران


رییس سازمان امور عشایری کشور شمار خانوارهای عشایری مازندران را 300 خانوار ذکر کرد و گفت: سالانه 120 میلیارد تومان برای این خانوارها هزینه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عباس پایی زاده شامگاه یکشنبه در جلسه امور عشایری مازندران شمار خانوارهای عشایری استان را 300 خانور اعلام کرد و گفت: سالانه 120 میلیارد تومان برای امور خانوارهای عشایری استان مازندران هزینه می شود.

وی با بیان این که عشایر برخی خانوارها از جمله یزد و قم در سیاه چادرهای سکونت دارند، گفت: در گلستان دو هزار و 200 خانوار عشایری وجود دارد.

وی با اظهار این که سوخت عشایر و آرد و غیره باید در محل به عشایر تحویل داده شود، افزود: طی سال های گذشته تولید عشایر در مازندران نسبت به دیگر مناطق گرانتر تمام شد اما طی دو سال گذشته اتفاقات خوبی برای عشایر مازندران رخ داد.

پایی زاده از عشایر به عنوان سبک زندگی و فرهنگی یاد کرد و گفت: عشایر دارای سبک زندگی، موسیقی، لباس بومی و محلی خاص هستند و برای احیای خرده فرهنگ ها باید به عشایر توجه کرد.

رییس سازمان امور عشایری کشور به نقش عشایر در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: گردشگری مبتنی بر بوم گردی، طبیعت گردی و غیره شده است از این رو باید به عشاییر توجه ویژه ای شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صرف سالانه 120 میلیارد تومان اعتبار برای امور عشایر در مازندران

صرف سالانه 120 میلیارد تومان اعتبار برای امور عشایر در مازندران