مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 00:102023-01-15بين الملل

تظاهرات در اسراییل، تشدید دو قطبی گرایی


هزاران اسراییلی شنبه گذشته در مخالفت با سیاست های دولت ائتلافی به رهبری نتانیاهو در مرکز تل آویو در میدان هابیما تظاهرات کردند.

درباره تعداد تظاهر کنندگان نقل قول های متفاوتی هست؛ - برخی منابع از جمله رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی از 100 هزار تظاهرکننده یاد کرده اند که مخالفت خود را با کابینه افراطی نتانیاهو و طرح یاریو لوین، وزیر دادگستری این رژیم اعلام کردند.

منابع اسراییلی همچنین اعلام کردند که پلیس این رژیم پرچم های فلسطینی افراشته شده در تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو را جمع کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، این تظاهرات در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست بنیامین نتانیاهو و جناح مخالف دولت به ریاست یاییر لاپید، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

در این تظاهرات که زیر باران برگزار می شد چهره هایی مثل رهبر زن حزب کار میراف میخاییلی ، وزیر سابق دفاع بنی گانتس ( از جناح راست میانه رو که مردم را به تظاهرات گسترده دعوت کرده بود ) و وزیر خارجه سابق تزیپی لیونی و شهردار تل آویو حضور داشتند.

ایهود باراک، نخست وزیر اسبق اسراییل از حامیان تظاهرات نیز در گفتگو با شبکه 12 تلویزیون اسراییل گفته است: دولت نتانیاهو قانونی است اما مشروعیت خود را از دست داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تظاهرات در اسراییل، تشدید دو قطبی گرایی

تظاهرات در اسراییل، تشدید دو قطبی گرایی