مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 00:452023-01-15پزشكي

مردم دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند/ هر فرد بیمار 16 نفر را مبتلا می کند


واکسن هایی که براساس سایر زیرسویه ها ساخته شده می توانند از بروز عوارض شدید، بستری شدن در آی سی یو و مرگ و میر جلوگیری کند.

- ایسنا/لرستان یک فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: واکسن هایی که براساس سایر زیرسویه ها ساخته شده می توانند از بروز عوارض شدید، بستری شدن در آی سی یو و مرگ و میر جلوگیری کند.

علی امیری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به این که در حال حاضر برخی کشورها مدام در حال هشدار دادن در رابطه با شیوع کرونا هستند، اظهار کرد: این هشدارها نشان می دهد که زیرسویه های XBB و BQ1 در حال افزایش بوده و به دنبال این افزایش شیوع طبیعی است که تعداد موارد بستری و به دنبال آن مرگ و میر افزایش می یابد.

وی عنوان کرد: قبلاً که ابتلا به سایر سویه های کرونا وجود داشت، ادعا می شد هر فرد مبتلا می تواند تا سه نفر را مبتلا کند اما اکنون در مورد اُمیکرون و این زیرسویه های جدید ادعا شده که هر فرد مبتلا می تواند تا 16 نفر را به کرونا مبتلا کند که این افزایش شیوع طبیعتاً تعداد موارد بستری و مرگ و میر را افزایش می دهد.

امیری با اشاره به این که با واکسیناسیونی که در کشور داشتیم موارد افزایش ابتلا مشابه آنچه با سویه دلتا تجربه کردیم را شاهد نخواهیم بود، ادامه داد: در حال حاضر با توجه به فعالیت مدارس، ایجاد احساس امنیت در مردم و کاهش سطح رعایت پروتکل های بهداش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند/ هر فرد بیمار 16 نفر را مبتلا می کند

مردم دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند/ هر فرد بیمار 16 نفر را مبتلا می کند