مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 07:502023-01-16اقتصادي

مردم نگران مالیات بر سوداگری نباشند/ قیمت ها کنترل می شود


اگر طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در مجلس شورای اسلامی تصویب شود، بنا نیست از هر داشته و حساب مردم مالیات گرفته شود.

- نماینده مردم همدان در مجلس گفت: اگر طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در مجلس شورای اسلامی تصویب شود، بنا نیست از هر داشته و حساب مردم مالیات گرفته شود.

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار مهر ، درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (طرح مالیات بر عایدی سرمایه) که این روزها در مجلس در حال بررسی است، گفت: در حوزه هایی مانند ارز آن چیزی که در کشور ما به صورت مشکل خود را نشان می دهد، بُعد مدیریتی مسائل است.

وی بیان کرد: علاوه بر این، از دیگر علل نوسانات قیمتی ارز و سکه در ایران که ریشه در سال های متمادی دارد، می توان به نقص در قوانین هم اشاره کرد.

با این تفاسیر، مالیات بر سوداگری و سفته بازی که چند صباحی است در دستورکار مجلس قرار گرفته، می خواهد به نوعی این وضعیت آشفته را مدیریت و تعدیل کند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوعی که باید به آن توجه داشت این است که برای بهبود وضعیت آشفته بازارهایی مثل ارز و طلا، علاوه بر تصویب طرح مالیات بر سوداگری باید به مسائل روانی که تأثیر منفی بر قیمت ها گذاشته نیز توجه داشت که البته آن موضوع هم باید در جای خود آسیب شناسی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم نگران مالیات بر سوداگری نباشند/ قیمت ها کنترل می شود

مردم نگران مالیات بر سوداگری نباشند/ قیمت ها کنترل می شود