مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 09:002023-01-16اقتصادي

آیا تخلیه فاضلاب شهر شیراز به دریاچه مهارلو حقیقت دارد؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان ها خبرگزاری دانشجو، دریاچه نمک مهارلو، یک فرورفتگی تقریباً طویل است که در پایین نقطه شهر شیراز واقع شده است و در نتیجه، - در پی برخی گمانه زنی ها مبنی بر تخلیه فاضلاب شهر شیراز به دریاچه مهارلو، به بررسی عمیق مشکلات زیست محیطی حاصل از این موضوع پرداخته ایم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان ها خبرگزاری دانشجو، دریاچه نمک مهارلو، یک فرورفتگی تقریباً طویل است که در پایین نقطه شهر شیراز واقع شده است و در نتیجه، بسیاری از فاضلاب های خانگی، تجاری، صنعتی، بیمارستانی، کشاورزی و .

از طریق آب های سطحی و زیرزمینی به دریاچه هدایت می شوند؛ بنابراین، این دریاچه، به عنوان یک حوضه مهم دریافت کننده فاضلاب های مختلف، در معرض آلودگی قرار گرفته است.

ورودی های اصلی دریاچه، رودخانه فصلی (رودخانه خشک شیراز)، رودخانه فصلی سلطان آباد (شامل دو شاخه اصلی چنار راهدار و سلطان آباد و زهکش قره باغ) و رودخانه فصلی نظرآباد است.

رودخانه خشک و رودخانه فصلی سلطان آباد به بخش های شمالی و شمال غربی دریاچه منتهی می شوند، در حالی که رودخانه نظرآباد در ساحل جنوبی دریاچه تخلیه می شود.

مسیل ها و زهکش های ورودی به دریاچه (به ویژه رودخانه خشک) که به حاشیه شمال غربی دریاچه وارد می شوند، حاوی انواعی از آلاینده های شهری، صنعتی و کشاورزی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا تخلیه فاضلاب شهر شیراز به دریاچه مهارلو حقیقت دارد؟

آیا تخلیه فاضلاب شهر شیراز به دریاچه مهارلو حقیقت دارد؟