مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 11:252023-01-16سياسي

لزوم مرمت معابر بافت تاریخی یزد متناسب با طرح قدیم


رییس کمیسیون شهرسازی معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: در مرمت کوچه های تاریخی باید تفکر لازم توسط کارشناسان متخصص صورت پذیرد تا بازسازی متناسب با طرح قدیم بافت باشد.

- محمدعلی اعتباری در نشست علنی عصر شنبه شورای اسلامی شهر در خصوص ساماندهی معابر بافت تاریخی یزد، گفت: بافت تاریخی یزد، یادگار و امانتی از گذشتگان است و باید از این امانت به طور مناسب نگهداری شود تا نسل آینده نیز از این بافت ارزشمند بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه بافت تاریخی یزد تنها بافت متراکم و زنده کشور است، افزود: ضرورت دارد تا سکونت مناسب مردم در بافت تاریخی حفظ شود تا بافت، زنده باقی بماند.

این عضور شورا در ادامه با بیان اینکه عرض کم و دیوارهای بلند از ویژگی کوچه های بافت به شمار می آید اما متاسفانه به دلیل انجام کف سازی های متعدد، تغیرات چشمگیری در مدل اولیه کوچه ها ایجاد شده است، گفت: زمانی که کوچه های قدیمی بر اساس وقایع طبیعی و غیرطبیعی دچار آسیب می شود، لازم است شهرداری مرمت آن ها را بر اساس همان چارچوب و طرح قدیم انجام دهد.

اعتباری افزود: شواهد تاریخی کوچه ها باید حفظ شود و اگر مقداری از کف سازی کوچه های بافت با قلوه سنگ های قدیم وجود دارد، می توان به جای کف سازی مجدد و آسفالت، بخشی که موجود است را به عنوان شواهد تاریخی باقی گذاشت و ادامه آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم مرمت معابر بافت تاریخی یزد متناسب با طرح قدیم

لزوم مرمت معابر بافت تاریخی یزد متناسب با طرح قدیم