مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 11:302023-01-16بين الملل

سرمایه گذاری و توسعه روابط محور رایزنی مقامات قزاقستان و ژاپن


در دیدار معاونان نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و ژاپن وضعیت و چشم انداز توسعه مشارکت دوجانبه در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه بررسی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، رومان واسیلنکو ، معاون وزیر امور خارجه قزاقستان و یومی یاشیکاوا ، معاون پارلمانی وزارت خارجه ژاپن دیدار و گفت وگو کردند.

در جریان این دیدار که در آستانه قزاقستان برگزار شد، دو طرف وضعیت موجود و فرصت های گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه را بررسی کردند.

واسیلنکو با ابراز خرسندی از اینکه در طول سی سال روابط دیپلمایتک بین دو کشور همکاری سازنده ایجاد شده، آمادگی کامل خود را برای توسعه بیشتر مشارکت همه جانبه با طرف ژاپنی ابراز داشت.

معاون پارلمانی وزارت خارجه ژاپن به نوبه خود از سطح بالای همکاری بین آستانه و توکیو در چارچوب نهادها و مجامع بین المللی مانند سازمان ملل، گفت وگوی آسیای مرکزی + ژاپن و همچنین در چارچوب  نظام خلع سلاح و منع گسترش سلاح های هسته ای قدردانی کرد.

در پایان این مذاکرات دو طرف توافق کردند که برروی تنوع بخشیدن به همکاری های سرمایه گذاری در زمینه های مانند دیجیتالی سازی، انرژی سبز، حمل و نقل و لجستیک تمرکز بیشتری داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمایه گذاری و توسعه روابط محور رایزنی مقامات قزاقستان و ژاپن

سرمایه گذاری و توسعه روابط محور رایزنی مقامات قزاقستان و ژاپن