مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 12:002023-01-16اجتماعي

تایم لپس باورنکردنی از اوج 8 ساله لکه های خورشید


یک تصویر ترکیبی که در طول دوره اوج 8 سال فعالیت خورشید از دو نوار از لکه های خورشیدی ثبت شده، تصویری خیره کننده را از فعالیت ستاره میزبان ما نشان می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، یک عکس تایم لپس جدید و خیره کننده، دو نوار از لکه های خورشیدی را نشان می دهد که در حال حرکت در سطح خورشید، در حالی که ستاره میزبان ما در مرکز منظومه شمسی می چرخد، هستند.

زمانی که این تصویر مسحورکننده ثبت شد، تعداد کل لکه های خورشیدی به بالاترین حد خود در هشت سال گذشته رسید که نشان می دهد فعالیت های خورشیدی در حال افزایش است.

لکه خورشیدی رویدادی موقت بر روی سطح خورشید(نورسپهر/فوتوسفر) است که به صورت لکه هایی تاریک تر از نواحی اطراف آنها به وسیله فعالیت های شدید شار مغناطیسی که مانع از انتقال گرما می شود به وجود می آید.

این لکه ها به علت کاهش درجه حرارت سطح خورشید در آن ناحیه ها به وجود می آیند.

لکه های خورشیدی دارای قطرهایی به ابعاد 16 کیلومتر تا 160 هزار کیلومتر هستند و بزرگ ترین آنها بدون تلسکوپ هم قابل مشاهده است.

اگرچه این ناحیه ها هنوز درجه حرارتی در حدود 3000 تا 4500 کلوین دارند، تفاوت دمای این ناحیه ها با مواد پیرامون که حدود 5800 کلوین است، به آن ها اجازه می دهد تا به وضوح به عنوان لکه های سیاه دیده شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایم لپس باورنکردنی از اوج 8 ساله لکه های خورشید

تایم لپس باورنکردنی از اوج 8 ساله لکه های خورشید