مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 12:002023-01-16سياسي

مبانی تئوری و عملی «ریل تایم پی سی آر و آنالیز دیتاهای حاصل از آن»


انجمن علمی ژنتیک و به نژادی گیاهی دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس، کارگاه مبانی تئوری و عملی «Realtime PCR و آنالیز دیتاهای Real time PCR» را برگزار می کند.

- مبانی تئوری و عملی ریل تایم پی سی آر و آنالیز دیتاهای حاصل از آن انجمن علمی ژنتیک و به نژادی گیاهی دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس، کارگاه مبانی تئوری و عملی Realtime PCR و آنالیز دیتاهای Real time PCR را برگزار می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه دانشجویان ایسنا، این برنامه نخستین کارگاه از مجموعه کارگاه های ژنتیک مولکولی است که دوشنبه 26 دی، ساعت 16 الی 18 با تدریس دکتر محمد صادق ثابت ـ عضو هیئت علمی گروه ژنتیک و به نژادی گیاهی دانشگاه تربیت مدرس و مهندس بهنام کرمی ـ کارشناسی ارشد ژنتیک و به نژادی گیاهی، به صورت تئوری و عملی برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام و شرکت در این کارگاه ها از شماره تماس09910523827 شناسه تلگرام Mahsa012210@ اقدام کنند.

دستگاه( real-time PCR) ریل تایم پی سی آر به جهت بررسی کمی مقادیر الگوهای اولیه در نمونه های DNA با هدف مثلا اندازه گیری طول تلومر یا شمارش میتوکندری یا نمونه های RNA با هدف سنجش بیان ژن موجودات زنده توسعه یافته است.

علاوه بر این با دستگاه real-time PCR می توان به بررسی جهش ها و حذف و اضافه شدن های نوکلئوتیدی نیز پرداخت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبانی تئوری و عملی «ریل تایم پی سی آر و آنالیز دیتاهای حاصل از آن»

مبانی تئوری و عملی «ریل تایم پی سی آر و آنالیز دیتاهای حاصل از آن»