مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 12:052023-01-16اقتصادي

رشد 18 درصدی تردد از مرز آستارا نسبت به سال گذشته


مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: تردد ناوگان جاده ای ورودی، خروجی وترانزیتی حامل کالادرمرز آستارانسبت به سال گذشته رشد 18 درصدی داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از) و رشد 18 درصد نسبت به سال قبل را نشان می دهد.

وی افزود: مع الوصف کشش قابل ملاحظه ای در این مرز جهت صادرات به آذربایجان و از آن قلمرو به روسیه و گرجستان و نیز ورود ناوگان آن سه کشور به قلمرو جمهوری اسلامی ایران، بعضاً موجب توقف ناوگان جاده ای به میزان 3 الی 4 روز گردیده است.

بدیهی است توقف بعضاً دو تا سه هفته ای مورداشاره، در برخی رسانه ها عمدتاً به واسطه نقص مدارک رانندگان و کامیون ها محتمل گردیده است.

هدایتی افزود: طی هفته جاری و گذشته اقدامات متنوعی در همکاری با دیگر نهادهای مستقر در مرز جهت بهبود تعاملات داخلی و نیز رایزنی با مقامات استانی و تشکیل نشست مشترک با همتایان آذربایجانی صورت پذیرفته که مسبوق به مکاتبات متعدد از مجاری دیپلماتیک با طرف آذربایجانی است که مجدانه توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: نظر به اهمیت رشد ترانزیت برای کشور و لحاظ آن در دستورکار دولت سیزدهم از منظر اولویت توسعه مناسبات با همسایگان، تسهیل افزایش ترانزیت ناوگان ورودی از این مرز در دستورکار قرارگرفته تا به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 18 درصدی تردد از مرز آستارا نسبت به سال گذشته

رشد 18 درصدی تردد از مرز آستارا نسبت به سال گذشته