مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 12:252023-01-16فرهنگي

جشنواره بین المللی اسب کُرد در کرمانشاه برگزار می شود


معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: برنامه ریزی شده تا جشنواره بین المللی اسب کُرد با همکاری کشور عراق در شهرستان قصرشیرین طی اسفندماه امسال برگزار شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، داریوش فرمانی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در 19 دی ماه امسال، 6 اثر ناملموس از کرمانشاه ثبت ملی شد.

وی مهمترین ثبت ملی را بحث اسب کُرد دانست و گفت: این موضوع طی سال های گذشته هم مطرح شده بود، ولی به دلیل نواقص موجود در پرونده ثبت نشده بود که با پیگیری های کارشناسان استان در حوزه ثبت آثار ناملموس خوشبختانه این پرونده اسب کُرد به نام کرمانشاه ثبت ملی شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اشاره به پیگیری برای ثبت جهانی اسب کُرد، گفت: این موضوع مورد موافقت وزارتخانه قرار گرفته و برنامه ثبت جهانی اسب کُرد هم اکنون در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا رایزنی های با کشورهای عراق، سوریه و ترکیه در حال انجام است و جلساتی نیز با ارگان های و نهادهای ذی ربط این حوزه در بحث ثبت جهانی اسب کُرد در کشور عراق خواهی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره بین المللی اسب کُرد در کرمانشاه برگزار می شود

جشنواره بین المللی اسب کُرد در کرمانشاه برگزار می شود