مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 12:452023-01-16فرهنگي

در بخش بین المللی جشنواره فیلم فجر چه خبر است؟


بعد از دو سالی که جشنواره جهانی فیلم فجر به دلیل شیوع کرونا فرصت برپایی پیدا نکرد و بعد هم با تصمیم مدیران جدید سازمان سینمایی با بخش ملی ادغام شد، - قرار است تا دو هفته دیگر و پس از نزدیک به یک دهه بار دیگر جشنواره فیلم فجر با عنوان بین الملل برگزار شود که البته جزییات رسمی زیادی از آن در دسترس نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، 24 شهریور سال 1393 علیرضا رضاداد -دبیر جشنواره فیلم فجر- که همزمان مشاور رییس وقت سازمان سینمایی (حجت الله ایوبی) هم بود خبر داد که بعد از حدود یک دهه قرار است تغییراتی در این رویداد مهم هنری رخ دهد و آن هم استقلال بخش بین الملل از بخش ملی بود.

حالا پس از گذشت هشت سال از جداسازی اولیه و پنج سال تجربه برگزاری مستقل این دو بخش، جشنواره فجر همزمان شاهد نمایش فیلم های ایرانی و خارجی و برگزاری بازار فیلم خواهد بود که به همین بهانه بر آنچه تاکنون در این زمینه رخ داده مروری خواهیم داشت و به بعضی اطلاعات غیررسمی درباره بخش بین الملل هم اشاره می شود.

سی ودومین جشنواره فیلم فجر با یک تغییر مهم یعنی جدا شدن بخش بین الملل از جشنواره همراه بود آن هم در حالی که نزدیک دو دهه از بین المللی شدن جشنواره می گذشت.

با این تصمیم قرار بود این بخش به صورت رقابتی و مستقل در اردیبهشت ماه سال بعدش برگزار شود که در آن مقطع انتقادهایی نسبت به این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در بخش بین المللی جشنواره فیلم فجر چه خبر است؟

در بخش بین المللی جشنواره فیلم فجر چه خبر است؟