مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 13:352023-01-16اقتصادي

قیمت گذاری، خودروسازان را آتش زد/ خودرو باید در بورس عرضه شود


رییس سازمان بورس ضمن تاکید بر تداوم و افزایش عرضه خودرو در بورس برای بهبود شرایط، گفت: قرعه کشی خودرو شبیه به یک بخت آزمایی و لاتاری ملی به منظور توزیع رانت بی هدف است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مجید عشقی در در میزگرد تبیین و بررسی اثرات عرضه خودرو در بورس کالا در دانشگاه علامه طباطبایی، با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم این چالش و معضلی که سالهاست گریبانگیر مردم و تولید کننده شده را حل کنیم و این صنعت را توسعه دهیم، اظهار کرد: صنعت خودروسازی کشور حدود 4 درصد ارزش بازار سرمایه را در دست دارد اما 20 درصد ارزش معاملات را به خود اختصاص داده و این نشان از علاقه مندی سرمایه گذاران به این صنعت است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: این صنعت شبیه بیماری است که عارضه های مختلفی از جمله قیمت گذاری دستوری، مقیاس تولید، چالش های مالی، مدیریت و مالکیت دولتی و ضعف های مدیریت اجرایی دارد و طی سالیان متمادی ضعیف شده است.

زیان انباشته 150 هزار میلیاردی خودروسازان وی به زیاندهی خودروسازان اشاره کرد و گفت: یقیناً انباشت زیان 150 هزار میلیارد تومانی خودروسازان قابل ادامه نبود چراکه این صنعت در صورت ادامه روند قبل، حتماً با یک توقف تلخ مواجه می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت گذاری، خودروسازان را آتش زد/ خودرو باید در بورس عرضه شود

قیمت گذاری، خودروسازان را آتش زد/ خودرو باید در بورس عرضه شود