مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 13:402023-01-16سياسي

پهلوی اشتباه نداشت، پهلوی خودِ اشتباه بود


«چگونه حکومتی که همچون یک مهره شطرنج با سرپنجه غربی ها جابه جا شده اکنون می تواند از خود استقلالی داشته باشد؟ چگونه حکومتی که ایدئولوژی و مشرعیت خود را از ملی گرایی و باستان پرستی دارد، - چگونه حکومتی که همچون یک مهره شطرنج با سرپنجه غربی ها جابه جا شده اکنون می تواند از خود استقلالی داشته باشد؟ چگونه حکومتی که ایدئولوژی و مشرعیت خود را از ملی گرایی و باستان پرستی دارد، می تواند به نهاد دین روی خوش نشان دهد؟ پهلوی اشتباه نداشت، پهلوی خود اشتباه بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در یادداشتی در روزنامه رسالت آمده است: یکی از جملاتی که اخیرا زیاد می شنویم، این است که جمهوری اسلامی نباید اشتباهات پهلوی را تکرار کند .

این جمله البته در نگاه اول درست است اما منظور گویندگان آن جمله این است که شاه بر اثر یک سری اشتباهات قدرت خود را از دست داد و اگر آن اشتباهات را مرتکب نمی شد، می توانست از انقلاب جلوگیری کند و خاندان پهلوی را بر مسند قدرت نگه دارد.

در اینکه یک سری اشتباهات در حکمرانی می تواند روند زوال یک حکومت را سرعت ببخشد شکی نیست اما منحصرکردن دلایل سقوط پهلوی در اشتباهات حکمرانی، تنها با نادیده گرفتن چند حقیقت مهم ممکن می شود.

اهم این حقایق این است که مردم رژیم پهلوی را طاغوت می دانستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پهلوی اشتباه نداشت، پهلوی خودِ اشتباه بود

پهلوی اشتباه نداشت، پهلوی خودِ اشتباه بود