مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 14:212023-01-16سياسي

50 باکس سیار حمام ضد کنه در اختیار دامداران عشایر قرار می گیرد


با توجه به اینکه اکثر دامداران در مراتع فاقد امکان دست یابی به حمام ضد کنه هستند بزودی حمام ضد کنه در اختیار دامداران عشایر گلستان قرار می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازعلی کاووسی بعدازظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: رسالت دامپزشکی پیشگیری و کنترل بیماری ها است و همکاران ما در سراسر استان در عرصه خدمت رسانی به دامداران به خصوص عشایری که از استان های خراسان شمالی، رضوی و سمنان 6 ماه در سال مهمان استان ما هستند از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان با اشاره به واکسیناسیون رایگان تب برفکی، آبله، شاربن، هاری و بروسلوز و خدمات رایگان سم پاشی و ضد عفونی در طول سال افزود: در حال حاضر فاز دوم طرح رایگان واکسن تب برفکی در استان در حال انجام است و تمامی دام های عشایر نیز تحت پوشش کامل ما قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 800 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد گفت: یکی از بیماری های مشترک و شایع بیماری بروسلوز و یا تب مالت می باشد که توصیه می کنیم دامداران عزیز حتماً قبل از مصرف لبنیات، شیر را بجوشانند.

کاووسی بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر دامداران در مراتع فاقد امکان دست یابی به حمام ضد کنه هستند به زودی حمام ضد کنه سیار برای مبارزه با انگل های خارجی دام ها در اختیار دامداران قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 باکس سیار حمام ضد کنه در اختیار دامداران عشایر قرار می گیرد

50 باکس سیار حمام ضد کنه در اختیار دامداران عشایر قرار می گیرد