مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 16:052023-01-16اقتصادي

توزیع 1750 تن بذر مادری و گواهی شده در گیلان


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از توزیع یک هزار و 750 تن بذر مادری و گواهی شده در گیلان با ارزش ریالی 120 میلیارد تومان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، سید علی موسوی امروز  در جمع خبرنگاران با اشاره به توزیع بذر گواهی شده و بذر مادری در استان گیلان اظهار کرد: با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته از امروز بذر گواهی شده و بذر مادری توسط نهادهای مربوطه و تعاونی ها در استان گیلان  آغاز می شود.

وی از توزیع بیش از 700 تن بذر گواهی شده در گیلان خبر داد و افزود: تاکنون یک هزار و 750 تن بذر مادری و گواهی شده در گیلان با ارزش ریالی  120 میلیارد تومان تولید شده که این مقدار بذر برای کشت 35 هزار هکتار از شالیزار های گیلان کافی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان  با تأکید بر لزوم توجه به مزایای بذرهای گواهی شده در گیلان بیان کرد: این بذر ها شامل بذر برنج هاشمی، خزر، آنام، گیلانه، رش، گیلار، کیان و شیرودی است که دارای مزایای بسیار زیادی هستند لذا با توجه به محدودیت منابع آبی، استفاده از بذر اصلاح شده و مدیریت آب برای تولید بیشتر ضروری است.

به گفته موسوی استان گیلان دارای  238 هزار هکتار شالیزار دارد و سالانه 750 هزار تن برنج سفید به بازار های مصرف عرضه می کند به این منظور بهره مندی از انواع بذرها می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع 1750 تن بذر مادری و گواهی شده در گیلان

توزیع 1750 تن بذر مادری و گواهی شده در گیلان