مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 16:052023-01-16اقتصادي

مشعل دکل حفاری میدان گازی بلال روشن شد


مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از رسیدن گاز به سطح چاه توصیفی-اکتشافی میدان مشترک گازی بلال و روشن شدن مشعل دکل حفاری این طرح خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدحسین متجلی، حفاری چاه توصیفی – اکتشافی میدان گازی بلال را نخستین گام در فرآیند توسعه هرچه هدفمندتر و اصولی تر از این میدان مشترک برشمرد و گفت: حفاری این حلقه چاه با هدف ارزیابی اکتشافی، توصیف و تولید از لایه های گازی، از اواسط تیرماه سال جاری با استقرار دکل در موقعیت میدان آغاز شد.

وی افزود: در ادامه عملیات ارزیابی لایه های گازی میدان بلال، سحرگاه روز گذشته (یکشنبه، 25 دی ماه 1401)، گاز اولین لایه مخزنی میدان به سطح رسید و بدین ترتیب مشعل دکل حفاری این میدان شعله ور شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، شعله ور شدن مشعل دکل حفاری این میدان را در شرایطی که کشور با چالش تأمین انرژی در فصول سرد سال مواجه است، نویدبخش برنامه ریزی و تلاش همه جانبه شرکت ملی نفت ایران برای جبران ناترازی گاز از طریق توسعه میدان های گازی جدید از جمله میدان گازی بلال عنوان کرد و گفت: همزمان با حفاری یک حلقه چاه توصیفی – اکتشافی در این میدان، برگزاری مناقصات فعالیت های باقی مانده طرح مشتمل بر حفاری و تکمیل 8 حلقه چاه توسعه ای دیگر در حال اجرا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشعل دکل حفاری میدان گازی بلال روشن شد

مشعل دکل حفاری میدان گازی بلال روشن شد