مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 21:452023-01-16سياسي

آیین نامه «حمایت از نوابغ و نخبگان غیرایرانی» در هیأت وزیران تصویب شد


هیأت وزیران پیشنهاد معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با عنوان «آیین نامه حمایت از نوابغ و نخبگان غیر ایرانی» را تصویب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، در جلسه بعدازظهر روز یکشنبه هیأت دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور، هیئت وزیران در راستای تکلیف مقرر در مصوبه دولت در شهریور سالجاری مبنی بر تعیین و ارائه معیارهای تشخیص نخبگی توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، پیشنهاد این معاونت با عنوان آیین نامه حمایت از نوابغ و نخبگان غیر ایرانی را به تصویب رساند.

به منظور بهره مندی از دانش و تخصص نوابغ و نخبگان غیر ایرانی که در راستای آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی و تأمین منافع ملی، خدمات و اقدامات شایانی انجام داده یا می دهند، در صورت دارا بودن شرایط نخبگی، از امتیازات شهروندی به استثناء تابعیت و تصدی مناصب مذکور در ماده (982) قانون مدنی برخوردار می شوند.

همچنین به موجب آیین نامه مصوب هیئت وز یران، شاخص های نخبگان غیر ایرانی موضوع این آیین نامه و نحوه امتیازدهی به آن شاخص ها در چارچوب سند راهبردی کشور در امور نخبگان شورای عالی انقلاب فرهنگی، توسط بنیاد ملی نخبگان و با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور حداکثر ظرف یک ماه پس از تصویب این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین نامه «حمایت از نوابغ و نخبگان غیرایرانی» در هیأت وزیران تصویب شد

آیین نامه «حمایت از نوابغ و نخبگان غیرایرانی» در هیأت وزیران تصویب شد