مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 22:202023-01-16بين الملل

رایزنی های اردوغان و پوتین درباره مسائل اوکراین و انرژی


بر اساس اعلام دولت ترکیه، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان امروز دوشنبه گفتگویی تلفنی با موضوع صادرات غلات روسیه به کشورهای آفریقایی و دیگر مسائل مربوط به اوکراین داشتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دفتر ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد، ولادیمیر پوتین ، رییس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان ، همتای ترکیه ای او امروز گفتگویی تلفنی را برگزار و درباره جزییات پروژه فرآوری غلات روسیه به آرد در ترکیه و عرضه آن به کشور های آفریقایی مذاکره کردند.

به نوشته خبرگزاری تاس ، در این بیانیه تصریح شد: رهبران دو کشور درباره کارکرد کریدور غلات، صادرات آمونیاک و گام هایی مشخص در چارچوب پروژه فرآوری غلات روسیه به آرد در ترکیه و عرضه آن به کشورهای نیازمند آفریقایی مذاکره کردند.

به نوشته خبرگزاری تاس، اردوغان 11 روز قبل در تاریخ پنجم ژانویه (15 دی) نیز با پوتین درباره صادرات غلات روسیه به آفریقا و مسائل دیگر شامل  انرژی، روابط دو جانبه، جنگ اوکراین، و موضوعات منطقه ای از جمله سوریه گفتگو داشت.

روز 22 ژوییه 2022  (31 تیر 1401) در شهر استانبول توافقات بین اوکراین و روسیه با میانجی گری ترکیه بر سر موضوع صادرات مواد غذایی از اوکراین برای مدت 120 روز منعقد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی های اردوغان و پوتین درباره مسائل اوکراین و انرژی

رایزنی های اردوغان و پوتین درباره مسائل اوکراین و انرژی