مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 08:202023-01-17اجتماعي

آیا سرمای هوا در بام ایران بی سابقه است؟


سرما و یخبندان در چهارمحال و بختیاری امری غیرعادی تلقی نمی شود، مردمان این دیار در گذشته ارتفاع برف بالای یک متر در بسیاری از نقاط استان را در فصل زمستان تجربه کرده اند، - اما خشکسالی ها و کاهش نزولات آسمانی در بیش از یک دهه اخیر موجب شد تا دیگر مردم این استان سازگاری با هوای سرد را فراموش کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این روزها و در پی بارش رحمت الهی در گوشه گوشه ایران زمین، واژه سرمای بی سابقه برا دماهای زیر صفر در بسیاری از استان های کشور استفاده می شود، چهارمحال و بختیاری این روزها سردترین نقطه کشور با دمای منفی 26 درجه سانتی گراد در کوهرنگ محسوب می شود، اما مردم این استان در سال های دور دماهای بسیار سردتر از این میزان را نیز تجربه کرده اند.

این روزها کشور با چالش تامین گاز مواجه شده است و مردم به طور مستمر به صرفه جویی در مصرف گاز توصیه می شوند تا شاهد قطعی گاز در بخش خانگی نباشیم، شرکت گاز به صورت مداوم به مشترکان پرمصرف هشدار می دهد تا صرفه جویی را در دستور کار قرار دهند، همچنین افزایش بهای گاز بر روی قبوض خانگی کاملا مشهود است.

باتوجه به سردسیر بودن چهارمحال و بختیاری و اینکه دمای هوا در بسیاری از نقاط استان از ماه های قبل زیر صفر است، طبیعی خواهد بود که مصرف گاز خانوارها در این استان بالاتر از سایر نقاط گرمسیر باشد، بنابرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا سرمای هوا در بام ایران بی سابقه است؟

آیا سرمای هوا در بام ایران بی سابقه است؟