مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 08:552023-01-17اقتصادي

تعلل بانک ها در پرداخت وام مقاوم سازی روستایی


سهمیه ساخت مسکن مقاوم 2 هزار واحد روستایی در استان یزد به دلیل عدم همکاری بانک ها ناشی از کمبود منابع بانکی و تراز منفی معطل باقی مانده است.

- خبرگزاری مهر – گروه استان ها – سمیه گلابگیریان: مقاوم سازی خانه های روستایی اقدامی است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال های گذشته تاکنون در راستای استحکام خانه ها برای جلوگیری از وارد شدن خسارت های مالی و جانی در پی حوادث در استان یزد اجرا کرده است.

در حال حاضر نیز ابلاغ پرداخت تسهیلات 200 میلیون تومانی برای ساخت 2 هزار واحد مسکونی مقاوم به استان ابلاغ شده اما بانک ها همکاری خوبی در این مسیر ندارند.

خسارت ناشی از حوادث طبیعی اخیر از جمله سیل و طوفان در بسیاری از روستاها و خراب شدن بخش قابل توجهی از خانه های روستایی ضرورت مقاوم سازی ساخت و سازهای روستایی را مضاعف کرده است.

اقدامی که در 15 سال اخیر با پرداخت تسهیلات کم بهره در استان یزد آغاز شده و تعداد زیادی از واحدهای مسکونی روستایی استان را مقاوم کرده است.

هر چند خشکسالی ها انتظار بروز سیلاب را کاهش داده اما امسال شاهد بارش های سیل آسایی بودیم که در برخی از روستاها از جمله زردین و نصرآباد خسارت زا شدند و این نشان می دهد که حادثه واقعاً خبر نمی کند و مقاوم سازی خانه های روستایی هم برای حفاظت از جان روستاییان که عمدتاً سالخورده هستن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعلل بانک ها در پرداخت وام مقاوم سازی روستایی

تعلل بانک ها در پرداخت وام مقاوم سازی روستایی