مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 08:552023-01-17اقتصادي

شهر ملی انگشتر بدون حتی یک رشته دانشگاهی تخصصی


گلایه هنرآموزان رشته طلا و جواهرسازی در قم از عدم حمایت و نبود رشته دانشگاهی مرتبط در استان برای این رشته در گفت وگو با ایسنا مطرح شد.

- رسول مخلوقه هنرآموز رشته طلا و جواهرسازی استان قم در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه قم، شهر ملی انگشتر نام گرفته، در سال 97 استاندارد ملی اگشتر را نوشته ایم و انتظار داریم این استاندارد در سازمان یونسکو ثبت شود.

وی با اشاره به اینکه زحمت زیادی برای نوشتن این استاندارد کشیده شده است، مطرح کرد: متاسفانه تا امروز اقدام جدی از طرف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این راستا انجام نشده است.

این هنرآموز رشته طلا و جواهرسازی قمی با بیان اینکه در استان قم ظرفیت بسیار خوبی برای این رشته وجود دارد، عنوان کرد: نوجوانانی که در این رشته تحصیل می کنند پیش از اخذ مدرک دیپلم وارد بازار کار خواهند شد و این موضوع نشان از ظرفیت بالای نیروی انسانی در قم دارد.

وی با اشاره به اینکه به این نوجوانان به صورت سنتی و صنعتی آموزش داده می شود، خاطرنشان کرد: خیرین مدرسه ساز و خیرین هنرستان با کمک های خود ابزارآلات ریخته گری را برای این هنرستان فراهم کردند تا به صورت سنتی فعالیت هایی مانند ساخت انگشتر، گردنبند، ست، نیم ست و رشته هایی مانند قلم زنی، سنگ تراشی، حجم تراشی و میله سازی را به هنرجویان آموزش دهی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهر ملی انگشتر بدون حتی یک رشته دانشگاهی تخصصی

شهر ملی انگشتر بدون حتی یک رشته دانشگاهی تخصصی