مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 09:552023-01-17سياسي

انتقاد نظام پزشکی از منوط شدن اخذ پروانه مطب پزشکان به عقد قرارداد با بیمه ها


معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که عملکرد بیمه ها در سال های اخیر نشان داده است که جامعه پزشکی اعتماد چندانی به آن ها ندارد؛ - معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که عملکرد بیمه ها در سال های اخیر نشان داده است که جامعه پزشکی اعتماد چندانی به آن ها ندارد؛ گفت: عقد قرارداد با بیمه ها آن هم به اجبار و اکراه و مقید و منوط کردنش به اخذ پروانه مطب سبب ناامیدی و اعتراض جامعه پزشکی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علی سالاریان با اشاره به این که عقد قرارداد با بیمه های پایه جهت اخذ پروانه مطب، قانون بودجه سال 1401 بوده و برای همه لازم الاجرا است؛ اظهار کرد: به نظر می رسد این قانون ایرادهای بزرگی داشته و قوانین بالادستی را نقض می کند.

در قانون اساسی آزادی کسب و کار و میل و اختیار در انجام عقود و معاملات مطرح است؛ بنابر این وقتی یک پزشک بخواهد با بیمه قرارداد ببندد قطعا باید با میل و رغبت بوده و اکراه در کار نباشد، زیرا در غیر این صورت عقد و معامله اسلامی نبوده و با قانون اساسی مغایرت دارد.

وی افزود: چطور بیمه می تواند هشت ماه پرداختی های پزشک را به تعویق اندازد با وجود تورمی که روز به روز در حال افزایش است و اجرت پزشک نیز در مقابل تورم کم و کمتر می شود؛ اما پزشک نمی تواند تاخیرات خود را در قبال بدعهدی بیمه ها د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد نظام پزشکی از منوط شدن اخذ پروانه مطب پزشکان به عقد قرارداد با بیمه ها

انتقاد نظام پزشکی از منوط شدن اخذ پروانه مطب پزشکان به عقد قرارداد با بیمه ها