مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 10:252023-01-17اقتصادي

300 هکتار بافت فرسوده نهاوند روی خط زلزله


شهر نهاوند با 300 هکتار بافت فرسوده بر روی گسل قرار دارد که یک زلزله چند ریشتری ممکن است فاجعه ای مانند زلزله بم یا زلزله سرپل ذهاب را در این شهر رقم بزند.

- گسل زلزله خیزی که در نهاوند وجود دارد، این شهرستان را به زلزله خیزترین منطقه استان همدان تبدیل کرده و بیش از 65 درصد زلزله های استان در نهاوند و حوالی این شهر رخ می دهد.

گسل نهاوند از گسل های فعال زاگرس به طول 80 کیلومتر است، این گسل تکه ای از گسل اصلی و هم راستا با گسل دروود و در راستای جنوب خاوری شمال باختری است که وجود این گسل این شهرستان را آسیب پذیر ساخته است.

آنچه وجود این گسل را وحشتناک و فاجعه بار می کند، وجود 300 هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در سطح شهر نهاوند است که عمده این بافت های فرسوده در مناطق کم برخوردار قرار دارد و ساکنان این مناطق به علت توانایی مالی کمی که دارند، نمی توانند ملک های خود را بازسازی کنند و تاکنون مسئولان برای این مهم آنطور که باید اقدامی انجام نداده اند.

تنها اقدامی که در این زمینه انجام شد این بود که شهر نهاوند در سال 97 به همراه شهرهای سیرجان و دامغان به عنوان پایلوت اجرای بازآفرینی شهری انتخاب شدند و قرار بود بازآفرینی در این شهرها به صورت رویکرد تاریخی انجام گیرد اما در عمل هیچ اقدامی در شهر نهاوند انجام نشد و این طرح هیچ نتیجه ای برای نهاو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

300 هکتار بافت فرسوده نهاوند روی خط زلزله

300 هکتار بافت فرسوده نهاوند روی خط زلزله