مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 10:252023-01-17اقتصادي

چالش های بودجه‏‏‏‏‏‏‏ ای بورس


با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی فعلی کشور پیش بینی مسیر آتی کسب درآمد دولت دور از ذهن نبوده و با نگاهی اجمالی به لایحه بودجه می توان به این نکته پی برد که درآمدهای دولت با توجه به موارد اعلامی در بودجه 1402 حدود 40 درصد رشد کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک سید جواد درواری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با دنیای اقتصاد عنوان کرد: در لایحه بودجه سال 1402 دریافتی حاصل از اصلاح نرخ گاز خوراک پتروشیمی ها 70 هزار ریال به ازای هر متر مکعب درنظر گرفته شده و همچنین 10 واحد درصد بر نسبت نرخ سوخت صنایع به نرخ خوراک پتروشیمی ها اضافه شده است.

به عبارت دیگر نرخ سوخت صنایع پتروشیمی، پالایشی و فولاد 35 هزار ریال، معدنی و فلزی 28 هزار ریال، سیمان و سایر صنایع 14 هزار ریال به ازای هر متر مکعب خواهد شد.

افزایش درآمد دولت از محل افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها و نرخ سوخت صنایع، درآمد حاصل از مالیات و عوارض صادرات مواد و محصولات معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی از جمله بیلت، بلوم و اسلب، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی از جمله قیر و متانول، اوره و پلی اتیلن به صورت خام و نیمه خام و رشد 33 درصدی بهره مالکانه معادن قطعا تاثیری منفی بر سودآوری شرکت ها خواهند داشت و به احتمال زیاد بازار سرمایه به این موارد واکنش نشان خواهد داد و ممکن است برای مدت کوتاهی شاهد اف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های بودجه‏‏‏‏‏‏‏ ای بورس

چالش های بودجه‏‏‏‏‏‏‏ ای بورس