مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 11:212023-01-17سياسي

موجودات فضایی در انتظار فرصت مناسب؟!


گروهی از دانشمندان معتقدند اگر بیگانگان هنوز با ما تماسی برقرار نکرده اند احتمالا به دنبال یک فرصت مناسب هستند.

- جی پلاس ، دانشمندان پیشنهاد کرده اند که بیگانگان ممکن است منتظر یک زمان مناسب باشند تا سیگنال های خود را برای ما ارسال کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ پژوهشگران در یک مطالعه جدید، به دنبال علائم فناوری بیگانگان در لحظاتی هستند که سیارات فراخورشیدی از دید زمین مستقیماً از مقابل ستاره خود عبور می کنند.

این لحظات می توانند فرصتی عالی برای یک دنیای بیگانه باشد تا سیگنالی را به ما زمینی ها در تلاش برای برقراری تماس ارسال کند.

سوفیا شیخ، پژوهشگر فوق دکتری در نجوم رادیویی در موسسه جستجوی هوش فرازمینی (SETI) و سرپرست این مطالعه گفت: گذر های سیاره های فراخورشیدی از مقابل خورشید خود، خاص هستند، زیرا می توانند توسط ما روی زمین به عنوان ناظر و همچنین هرگونه فناوری بالقوه در آن منظومه فراخورشیدی به عنوان فرستنده محاسبه شوند.

بنابراین، این گذر ها یک زمان قابل پیش بینی و تکراری هستند که طی آن بیگانگان ممکن است به ارسال پیام فکر کنند و زمینی ها می توانند به دنبال دریافت آن ها باشند.

وی افزود: این استراتژی به ما کمک می کند تا این سوال بزرگ را که کجا و چه زمانی به دنبال پیام در پهنه های وسیع فضا بگردیم، محدود کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موجودات فضایی در انتظار فرصت مناسب؟!

موجودات فضایی در انتظار فرصت مناسب؟!