مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 12:002023-01-17سياسي

صدور 1625 رای جایگزین حبس در یزد تا نیمه امسال


در شش ماهه نخست سال جاری یک هزار و 625 رای جایگزین حبس توسط همکاران قضایی استان یزد صادر شده است.

- ایسنا/یزد رییس کل دادگستری استان یزد، گفت: در شش ماهه نخست سال جاری یک هزار و 625 رای جایگزین حبس توسط همکاران قضایی استان یزد صادر شده است.

غلامعلی دهشیری در خصوص اقدامات دادگستری استان یزد در راستای کاهش جمعیت کیفری، گفت: استفاده از مجازات های جایگزین حبس، کاملا قانونی و دارای آثار و پیامدهای مثبت بسیاری است زیرا اجرای مجازات های جایگزین حبس علاوه برحذف مشکلات و آسیب های ناشی از زندان و حفظ کرامت انسانی هزینه های اجرای عدالت کیفری را نیز به گونه ای چشمگیری کاهش می دهد.

مقام ارشد قضایی استان با بیان اینکه اجرای مجازات های جایگزین حبس به کاهش جمعیت کیفری زندان ها و تا حدودی رفع ایرادهای حبس منجر می شود، افزود: علاوه بر آن جلوگیری از ورود مرتکب به محیط و فضای جرم زای زندان و برچسب مجرمانه خوردن می تواند نقش بسزایی در پیشگیری از ارتکاب مجدد جرم داشته باشد.

رییس کل دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: در راستای بخشنامه های رییس قوه قضاییه و دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان ها ازهمکاران قضایی استان خواسته شده تا درجهت تحقق اهداف پیش بینی شده در این دستورالعمل، زمینه کاهش جمعیت کیفری و بازگشت مجرمین به جامعه را فراهم کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور 1625 رای جایگزین حبس در یزد تا نیمه امسال

صدور 1625 رای جایگزین حبس در یزد تا نیمه امسال