مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 12:252023-01-17پزشكي

تقویت سیستم ایمنی بدن با دمنوش های زمستانه


دمنوش های گیاهی با داشتن مواد موثره قابل ملاحظه ای مانند ترکیبات فنلی و آنتی اکسیدانی، سیستم ایمنی بدن را تقویت و به کاهش احتمال ابتلا به آنفلوانزا و سرماخوردگی کمک کرده و علائم بیماری را تسکین می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ساره حسینی، عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: روزهای سرد زمستان را می توان با نوشیدن دمنوش های گیاهی مناسب این فصل سپری کرد.

یکی از دمنوش های مناسب این فصل، دمنوش دارچین است که گرم کننده، آرام بخش، ضد اسپاسم و کاهنده التهاب است؛ التهاب ریه ها و گلو را التیام داده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش گردش خون می شود.

وی افزود: می توان دارچین را با سایر گیاهان دارویی مانند زنجبیل، میخک یا زعفران دارویی ترکیب و همچنین از سیب، به و لیمو برای تهیه دمنوش های زمستانه استفاده کرد.

برای دمنوش دارچین بهتر است از چوب های آن استفاده کرد تا دمنوش کدر و بدرنگ نشود.

عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از زنجبیل نیز برای تولید چای و دمنوش های زمستانه استفاده می شود، بیان کرد: زنجبیل دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی, ضد باکتریایی، ضد قارچی، تحریک سیستم ایمنی و ضد میکروبی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت سیستم ایمنی بدن با دمنوش های زمستانه

تقویت سیستم ایمنی بدن با دمنوش های زمستانه