مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 12:452023-01-17فرهنگي

مقالات رودی متی درباره تاریخ اقتصادی و اجتماعی عصر صفوی منتشر شد


نشر تاریخ ایران کتاب «حلقه های گمشده: برگ هایی از تاریخ اقتصادی و اجتماعی ایران عصر صفوی» اثر رودی متی (شرقشناس شهیر هلندی) و ترجمه سمیه خانی پور را منتشر کرد.

- نشر تاریخ ایران کتاب حلقه های گمشده: برگ هایی از تاریخ اقتصادی و اجتماعی ایران عصر صفوی اثر رودی متی (شرقشناس شهیر هلندی) و ترجمه سمیه خانی پور را منتشر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازقابل دسترسی است.

اما حلقه های گمشده شامل مجموعه مقالات رودی متی شرق شناس و ایران شناس بنام هلندی است که خدمات شایان توجهی به فرهنگ و تاریخ ایران ارائه کرده است.

موضوع آن تاریخ اقتصادی و اجتماعی ایران عصر صفوی است که شوربختانه محققان ایرانی آنچنان که بایسته و شایسته است نتوانسته اند در این حوزه از تاریخ تولید محتوایی ارزنده داشته باشند که بخش اعظم آن مربوط به نداشتن تخصص لازم و نیز نبود داده و عدم دسترسی به اسناد است.

متی در این مجموعه اوضاع اقتصادی ایران به ویژه بحث تعامل و تبادلات بازرگانی ایران با کمپانی های هند شرقی انگلیس، هلند و فرانسه و میزان واردات و صادرات ایران در عصر صفوی را با تأکید بر اقتصاد تک محصولی مبتنی بر ابریشم، بخوبی توصیف و تبیین کرده است.

حلقه های گمشده همچنین سیاست های اقتصادی ایران و عملکرد اقتصادی شاهان صفوی را نیز مورد بررسی قرار داده و نقش آنها در رونق و شکوفایی و رکود اقتص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقالات رودی متی درباره تاریخ اقتصادی و اجتماعی عصر صفوی منتشر شد

مقالات رودی متی درباره تاریخ اقتصادی و اجتماعی عصر صفوی منتشر شد