بررسی روند ترک تحصیل و بازماندگی از تحصیل در آموزش و پرورش از سال 1399 تا 1400دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهشهای مجلس طی یک گزارش پژوهشی به بررسی روند ترک تحصیل و بازماندگی از تحصیل درآموزش و پرورش از سال 1399 تا 1400 پرداخت. - دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهشهای مجلس طی یک گزارش پژوهشی به بررسی روند ترک تحصیل و بازماندگی از تحصیل درآموزش و پرورش از سال 1399 تا 1400 پرداخت. به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، این گزارش به این نکته اشاره می کند که بازماندگی از تحصیل و ترک تحصیل یکی از اصلی ترین چالش های نظام آموزش و پرورش ایران است که در سال های اخیر به ویژه پس از همه گیری کووید-19 و غیرحضوری شدن آموزش ها رشد چشمگیری داشته است. گزارش دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهشهای مجلس می افزاید که طبق آخرین آمارهای اعلامی ازسوی وزارتخانه آموزش و پرورش در سال تحصیلی 1401-1400 هرچند تلاش هایی برای جذب بازماندگان و تارکان از تحصیل و کاهش آمار نسبت به سال تحصیلی 1400-1399 انجام شده است، اما همچنان بیش از 911 هزار نفر در مقاطع مختلف از تحصیل بازمانده اند و 279 هزار دانش آموز نیز ترک تحصیل کرده اند. نتایج بررسی های این گزارش نشان می دهد که پنج استان سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، تهران، خوزستان و آذربایجان غربی دارای بیشترین فراوانی مطلق بازماندگان از تحصیل هستند. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |