مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 14:152023-01-17اقتصادي

فرانسه به جنگ یارانه ها میان اروپا و آمریکا دامن زد


وزیر دارایی فرانسه خواستار سیاست یکپارچه اروپا برای مقابله با طرح آمریکا در اختصاص یارانه به صنایع سبز در این کشور شد که به تعبیر وی به صنایع و اقتصاد اروپا آسیب می زند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازاقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، برونو لومر وزیر دارایی فرانسه خواستار اتخاذ یک سیاست جدید اروپا برای حفاظت از پایگاه صنعتی اتحادیه اروپا در برابر یارانه های عظیم ایالات متحده به بخش صنایع سبز این کشور است که به تعبیر وی می تواند به مشاغل و اقتصاد در قاره پیر آسیب برساند.

واشنگتن در سال گذشته میلادی،  قانون تاریخی کاهش تورم را تصویب کرد که شامل حدود 370 میلیارد دلار یارانه برای انرژی سبز و همچنین کاهش مالیات برای خودروهای الکتریکی و باتری های ساخت ایالات متحده است تا انتقال به اقتصاد کم کربن را تسریع بخشد.

با این حال، کشورهای اتحادیه اروپا از این قانون انتقاد کردند، زیرا الزامات تولید داخلی آمریکایی بخر تهدیدی برای مشاغل اروپایی به ویژه در بخش انرژی و خودرو است.

اما اعضای اتحادیه اروپا در مورد چگونگی واکنش به این وضعیت اضطراری اختلاف نظر دارند و برخی از جمله فرانسه از اروپا خواستند تا با  اجرای طرح یارانه  ویژه عظیم اتحادیه اروپا، مقابله به مثل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرانسه به جنگ یارانه ها میان اروپا و آمریکا دامن زد

فرانسه به جنگ یارانه ها میان اروپا و آمریکا دامن زد