مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 14:302023-01-17اجتماعي

مِه دود کلانشهر اصفهان را فراگرفت


سرپرست مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: عامل اصلی بالارفتن شاخص آلودگی هوای کلانشهر اصفهان طی ساعات اخیر پدیده مه دود است.

- لیلا امینی در گفت وگو با خبرنگار مهر در خصوص تشدید آلودگی هوای کلانشهر اصفهان طی 24 ساعت گذشته برغم فعالیت سامانه های ناپایدار در استان، اظهار داشت: درباره وضعیت هوای شهر اصفهان روز گذشته در رسانه ها اعلام کردیم که هوا آلوده است اما با توجه به اینکه استان اصفهان روز یکشنبه و امروز (سه شنبه) تحت تاثیر فعالیت 2 سامانه بارشی بود و سکون جوی و اینورژن (وارونگی دما) در منطقه نبود و دمای هوا نسبت به هفته گذشته کمی افزایش یافته، روز گذشته هشداری درخصوص وضعیت آلودگی هوا صادر نشد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت هنگامی که پدیده مه اتفاق می افتد رطوبت هوا در منطقه به 100 درصد می رسد و خود قطرات آب ناشی از رطوبت به ویژه در مناطقی که آلودگی دارد به آلاینده تبدیل و مه دود می شود که غلظت آلاینده ها بر آن موثر است.

سرپرست مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: از این رو لازم است در شرایطی که حتی رخداد مه غالب می شود فعالیت های صنعتی را کاهش دهند؛ تعطیلی مدارس راه حل آلودگی هوا نیست بلکه صنایع آلاینده باید بر خروجی ها فیلتر نصب کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مِه دود کلانشهر اصفهان را فراگرفت

مِه دود کلانشهر اصفهان را فراگرفت