مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 15:352023-01-17پزشكي

نجف آباد نخستین شهرستان مجهز به آنژیوگرافی در استان اصفهان است


رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از بین 26 شهرستان استان اصفهان، نجف آباد تنها شهرستانی است که پس از اصفهان، مجهز به دستگاه آنژیوگرافی شد و جمعیت غرب استان را پوشش می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شاهین شیرانی ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح بخش آنژیو گرافی بیمارستان شهید محمد منتظری اظهار داشت: بیماری های قلبی و عروقی شایع ترین علت مرگ و میر در دنیا، کشور و استان اصفهان است که اصل اول پیشگیری از ابتلاء به این بیماری است.

وی نقش زنان به عنوان ستون خانواده ها در کاهش و پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی مؤثر خواند و افزود: تغذیه صحیح و کاهش نمک و روغن از سفره های غذایی آمار سکته های قلبی و گرفتگی رگ را کاهش می دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اهمیت تیم 247 بخش قلب گفت: منظور از تیم 247 یعنی تیمی که 24 ساعته در هفت روز از هفته باید به حالت آماده باش کامل باشد و در واقع همچون تیم واکنش سریع عمل کند و تیمی است که باید درب ورودی آنها منفک از درب های دیگر و آسانسور جدا برای رفت و آمد آنها باشد.

وی با اعلام اینکه وی با اشاره به اینکه دقیقه ها در عمل آنژیو گرافی اهمیت دارد و به هنگام بسته شدن رگ قلب تنها 120 دقیقه زمان فرصت است، گفت: تجهیز بیمارستان شهید محمد منتظری نجف آباد به آنژیوگرافی در واقع زیر بار یک مسئولیت بزرگ رفتن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجف آباد نخستین شهرستان مجهز به آنژیوگرافی در استان اصفهان است

نجف آباد نخستین شهرستان مجهز به آنژیوگرافی در استان اصفهان است