مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 16:152023-01-17اقتصادي

گاز همه مشترکان در تربت جام وصل شد/ پایداری شبکه سراسری گاز کشور


وزیر نفت با تأکید بر اینکه شبکه سراسری گاز در کشور هم اکنون پایدار است، گفت: از ظهر امروز گاز همه مشترکان گاز در شهرستان تربت جام به طور کامل وصل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از وزارت نفت، جواد اوجی بعدازظهر سه شنبه (27 دی ماه) در گفت وگو با بخش خبری ساعت 14 با اشاره به سرمای بی سابقه هوا در سراسر کشور و قرار گرفتن دمای 20 استان کشور زیر منفی 10 درجه گفت: در بعضی از روزهای دی ماه 1401 مصرف روزانه بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده به دلیل سرمای شدید و پایداری هوا نسبت به مدت مشابه پارسال تا 150 میلیون مترمکعب افزایش یافته که معادل 4 تا 5 فاز پارس جنوبی است.

وی با اشاره به اینکه 17 هزار از 97 هزار مشترک گاز در شهرستان تربت جام با مشکل افت فشار گاز روبه رو هستند، تأکید کرد: با توجه به تمهیدهایی که از دو ماه پیش از سوی وزارت نفت اندیشیده شد، ما به هیچ عنوان در این زمینه غافلگیر نشدیم و تلاش کردیم با تغییر آرایش در شبکه گازی، استفاده از لوپ های خطوط لوله در سراسر کشور و مصرف بهینه از سوی مردم از قطع بیشتر گاز در کشور جلوگیری کنیم.

وزیر نفت تصریح کرد: هم اکنون روزانه 990 میلیون مترمکعب گاز ترش در کشور برداشت می شود، گفت: روزانه از این مقدار گاز حدود 848 میلیون مترمکعب در 21 پالایشگاه گازی کشور شیرین سازی و در بخش های مختلف کشور مصرف می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گاز همه مشترکان در تربت جام وصل شد/ پایداری شبکه سراسری گاز کشور

گاز همه مشترکان در تربت جام وصل شد/ پایداری شبکه سراسری گاز کشور